søndag den 21. marts 2010

Kampen om kunderne


Så er konferencen i gang og alle deltagere mødtes til reception og første indtryk. Jeg mødte Mårten Larsson (billedet, til højre) der er ansvarlig for Sony Ericssons marketing og kommunikation i Sverige og spurgte ham hvorfor IEG er en interessant konference og hvad han forventer af de kommende dage.


Mårten fortalte, at han forventede at opleve mange cases med fokus på de nye digitale muligheder implementeret og som en naturlig del af kampagner og strategi. Derudover er IEG konferencen stedet at se de mest interessante Best Practice eksempler og lade sig inspirere af hvad man kan og skal gøre, hvis muligheden opstår. Tilsidst er Mårten endnu et bevis på det alle fortæller mig, nemlig at denne konference er branchens bedste netværksplatform og en god lejlighed til at skabe nye kontakter og pleje dem man har.

I et år, hvor Sony Ericsson og nogle af de andre producenter, ser ud til at indhente noget af det tabte terræn til iPhonen, bliver det er ekstremt spændende at følge om Android platformen er stærk nok til at overbevise forbrugerne om at købe fx den nye X10, som jeg personligt rigtig godt kan lide. Og da 65 % af kunderne ikke har besluttet sig for hvilken telefon de skal vælge, når de går ind i butikken, er der masser af potentiale til dem der forstår at kommunikere rigtigt med kunderne.

I løbet af den første time af receptionen mødte jeg to danskere fra Kræftens bekæmpelse, en speedsnakkende kvinde fra Harpo production – Oprah´s eget produktionsselskab, en kvinde fra Vestas, to fra Jyske bank samt flere Sony Eriksson folk. Det bliver spændende at høre om deres oplevelser og jeg lover at vende stærkt tilbage med flere indtryk.

Følg med i programmet og kom gerne med forslag hvis der er noget du mener jeg/vi bør undersøge mens konferencen kører.

/Søren

Ingen kommentarer:

Send en kommentar