tirsdag den 5. oktober 2010

MEC Access skaber stor succes og får Rambuk for TDC HomeTrio events

Til Rambuk 2010 vandt MEC den Taktiske Pris for Home Trio casen. Én af årsagerne til det er, at MEC Access i en periode på godt 6 måneder har eksekveret nogle arrangementer, der har givet et enestående og stadigt stigende salg over hele landet. Kampagnen har formået at tage udgangspunkt i kundernes individuelle behov og lokale forhold for derigennem at sikre TDC lokal forankring over hele landet. Resultatet af grundig tilrettelæggelse, løbende tilpasning og skarp eksekvering har sikret, at TDC Butik på en enkelt eftermiddag får dækket 3-4 måneders budgetteret salg.
Udvikling og kvalitetssikring af implementeringen
Det der blandt andet har været medvirkende til at skabe disse fantastiske resultater, er især den konstante optimering og kvalitetssikring af konceptet. Det vil sige at indholdet fortløbende har været evalueret og justeret således, at rammerne omkring aktiviteten genererede salg. Der har været et fast team af projektledere på opgaven som kunne implementere disse ændringer fra dag til dag. Samtidig har samarbejdet med TDC fungeret perfekt, hvilket sikrer at løsninger og anbefalinger kan blive eksekveret med det samme, og det er afgørende i en opgave som denne.

Individualisering, involvering og det lokale er stærke drivere
Der er 3 drivere som i særdeleshed har vist sig at være utrolig effektive: individualisering, det lokale og involveringen. Ved at udsende individualiserede invitationer og lave DM, fanges kundens opmærksomhed. Når vi efterfølgende møder kunderne på deres hjemmebane, skabes der tryghed og paraderne kommer ned, hvilket skaber et stærkt udgangspunkt for et salg. Det sidste element involvering sikrer, at kunden får produktet i hånden og får mulighed for at afprøve funktionerne. Sammen med en TDC medarbejder gennemgås alle spørgsmål og usikkerhed og fordomme elimineres.

25.000 gæster vil i 2010 have besøgt åbent hus arrangementerne
Det er en enestående volumen vi arbejder med. Således bliver kampagnen eksekveret i to parallelle spor, et i Jylland og et på Sjælland/Øerne. Med en kadence på 6-8 møder om ugen er der fra januar til juli afholdt 110 møder. Møderne planlægges fra mandag til torsdag og der tages højde for, at de ikke kolliderer med lokale arrangementer som fodboldkampe, byfester eller andet.

I snit opnås en konverteringsrate på +50 % til hvert Åbent Hus arrangement. Dette ret enestående salg betyder, at de lokale TDC butikker får dækket 3-4 måneders salg på en eftermiddag. Dermed er TDC HomeTrio Åbent Hus den kanal, der sælger flest HomeTrio produkter overhovedet. Åbent hus har ligeledes øget salget ’hjemme’ i butikken, da sælgerne har fået skærpet salgsargumenterne, skabt kontakt til lokalmiljøet og fået en bedre forståelse for kundernes situation. Dette er alt i alt stærke årsager til at dette års Taktiske Rambuk gik til MEC og TDC for Home Trio arrangementerne.

//Allan Askov, Business Development Director

Ingen kommentarer:

Send en kommentar