torsdag den 21. oktober 2010

Hvordan man poster på Facebook







Hvis folk skal læse din facebook post, kommerciel eller ej, så skal du gøre som følger:






  • Kom et billede i din post i stedet for video eller bare tekst
  • Post som hovedregel om morgenen 
  • Post på hverdage
Sådan er konklusionerne fra social media marketing bureauet Vitrues white paper The Anatomy of a Facebook Post. Undersøgelsen er baseret på en hel masse (32.000) posts, de har lavet for deres kunder.

Undersøgelsen er meget basic, men siger noget om, hvordan folk opfører sig på facebook. Man kunne f.eks. tro, at en videopost ville være mere involverende end en billedpost, men det forholder sig omvendt. Billedposts får 22% mere engagement (i form af likes, comments, shares) end videoposts.

Vitrue konkluderer, at det kan skyldes, at det tager tid og ressourcer at lave god video, og at der simpelthen er for meget crap derude. De kan derfor godt klikke på en video, men den får i betydeligt ringere grad et like, en comment eller et share.

De finder også frem til, at fredag er den dag, der overordnet genererer mest involvering.

Det kunne jo tyde på, at folk gearer ned efter en lang uge og tilbringer fredag eftermiddag / morgen med at være på facebook. Generelt modtager hverdage mere love end weekenderne. Det kunne, for egen regning, tyde på, at folk i relativt ringe grad bruger deres mobil til at gå på facebook.

Havde de gjort det, kunne man godt forestille sig, at forestille sig, at fordelingen af facebookbrug, ville være langt mere spredt plus at weekenden var taget mere i brug

/Mikkel, project manager

Ingen kommentarer:

Send en kommentar