fredag den 11. juni 2010

Sony Ericsson rammer bredt til Danmarks største fodboldfest

Den 11.juni bliver VM i Sydafrika endelig skudt i gang. Denne dato betyder også, at MEC Access kan påbegynde den kulminerende fase af aktiveringen af Sony Ericsson’s FIFA sponsorat.


Da MEC Access i sin tid fik stillet opgaven, blev løsningen at inddrage to partnerskaber i form af DBU og TV2 for at gøre målgruppen bredere. I kraft af DBU kan landsholdet nemlig knyttes til Sony Ericsson’s VM-mobil X10 Mini, som er produceret i et begrænset oplag på 5000 – og derfor er en Limited Edition. Et særligt frynsegode ved denne er, at den er udstyret med videoklip fra gamle landsholdskampe, fotos af landsholdsspillerne samt Nephew’s fodboldsang. Derudover er alle landsholdsspillerne blevet udstyret med samme X10 Mini og med den leverer de i løbet af VM 6 fotos, 3 interview samt svar på 10 spørgsmål, som dagligt lægges op på TV2 sitet fodboldfest.tv2.dk med hensigten at skabe trafik. Resultatet bliver således også et unikt indhold, som dagspressen ikke kan tilbyde.

”Formålet er at brande Sony Ericsson ved at give målgruppen noget, som de ikke kan få andre steder, og det kunne lade sig gøre via partnerskabet med DBU og TV2”, udtaler Projektkoordinator Michael Meiborg.

Aktivering via konkurrencer og PR elementer

I forbindelse med TV2’s storskærmsarrangementer under hele VM på Kvæsthusmolen i København, vil en stor pavillon i to etager være opstillet, og her vil X10 Mini’en samt porteføljen af telefoner blive fremvist og demonstreret mens det perfekte vue over området og storskærmen nydes. Derudover har MEC Access aktiveret sponsoratet via konkurrencer såsom Golden Ticket, Flagbærer og Fotofan, hvis heldige vindere kan se frem til en helt unik VM-tur til Sydafrika også med nye Sony Ericsson telefoner i lommen. Aftalen med vinderne er, at de via deres nye mobiler sender fotos og indhold til sitet, hvilket vil blive brugt aktivt i samarbejdet med TV2. De første vindere har allerede været i TV2 VM studiet torsdag aften og resten følger i løbet af VM perioden. Således er PR elementer også inddraget for at komme hele vejen rundt om kampagnen fra alle medievinkler.
Yderligere vil MEC Access ramme 50 butikker i hele landet for at promovere Sony Ericsson’s X10 Mini og det dertilhørende VM koncept. Sony Ericsson kan således se frem til en sommer med masser af eksponering.

”Overordnet set er FIFA sponsoratet interessant for Sony Ericsson da kampagnen relevant linker produkterne til både spillere og verdens største mediebegivenhed”, afslutter Country Manager Kasper Petersen.

Se mere om FIFA og Sony Ericsson http://www.sonyericsson.dk/


Sony Ericsson Experia X10 DBU Limited Edition


//Igx

Ingen kommentarer:

Send en kommentar