Viser opslag med etiketten Sony Ericsson. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Sony Ericsson. Vis alle opslag

torsdag den 24. juni 2010

Sony Ericsson præsenterer - The Copenhagen X Sessions

Tag 17 sprudlende danske bands, 17 live-sessions og i alt 70 unikke optagelser. Læg herefter materialet på et let tilgængeligt site til fri download og deling – så har du kernen i X Sessions kampagnen fra Sony Ericsson.


"The Copenhagen X-sessions er skabt af Sony Ericsson, for at give unikke musikoplevelser, skræddersyet til målgruppens digitale vaner Konceptet er simpelthen at levere noget, der reelt interesserer målgruppen frem for blot at kommunikere relevans”, fortæller Jesper Mikkelsen, MEC Access, ”og samtidig sikrer det at Sony Ericsson bliver en naturlig del af oplevelsen”.

17 forskellige upcoming bands fra den sprællevende danske musikscene har hver indspillet tre-fire numre, som indtil september 2010 løbende vil blive lagt ud på www.xsessions.dk til fri afbenyttelse for alle musikinteresserede. Der er tale om live-sessions i høj kvalitet indspillet og filmet i Black Tornado-studierne i begyndelsen af maj måned. Projektet har hentet sit navn fra Sony Ericssons serie af Xperia mobiltelefoner, som netop er velegnede til at dokumentere, afspille og dele oplevelser via sociale medier som f.eks. facebook, twitter og YouTube.




”Oplevelser og mobiltelefoner hører sammen, og med The Copenhagen X Sessions ønsker vi at skabe en række helt unikke musikoplevelser, som både er spændende for almindeligt musikinteresserede og dedikerede musikfans. Vi er glade for at kunne præsentere et samarbejde med så mange stærke navne fra vækstlaget i den danske musikscene og tilbyde nyt og spændende indhold helt gratis for brugerne,” siger Morten Johansen, Channel Marketing Manager hos Sony Ericsson Danmark.


Fra studie til Orange Scene og direkte på mobilen

Sony Ericsson er officiel Social Media Partner på Roskilde Festival og The Copenhagen X Sessions er en vigtig del af dette samarbejde. Sideløbende vil alle optagelser kunne opleves via Roskilde Festivals hjemmeside, facebook-gruppe og twitter-profil.

”Kort fortalt er det interessant hvordan vi bruger samarbejdet med Roskilde Festivalen til at legitimere projektet og lader det omfattende partnerskab med bands og labels skabe indhold til projektet; og endelig som et mediepartnerskab, der giver det ekstra redaktionelle løft. Alt sammen for at skabe kulturoplevelser til de sociale medier - som netop er det fokus, som Sony Ericssons nye produkter kan levere", uddyber Jesper Mikkelsen fra MEC Access, der har udviklet koncept og kampagne fra bunden.





Følgende bands er en del af The Copenhagen X Sessions:

I Got You On Tape – Fallulah - Oh No Ono - White Pony - Who Made Who – Cody - Giana Factory - Sleep Party People - Ghost Society - My Evil Twin - Chimes and Bells – Sterling – Murder - Monkey Cop Dress – Spektors - Kissaway Trail - The Boombox Hearts.

Se www.xsessions.dk for mere information om de enkelte bands, release-datoer og Sony Ericsson Xperia.


//Igx

søndag den 21. marts 2010

Kampen om kunderne


Så er konferencen i gang og alle deltagere mødtes til reception og første indtryk. Jeg mødte Mårten Larsson (billedet, til højre) der er ansvarlig for Sony Ericssons marketing og kommunikation i Sverige og spurgte ham hvorfor IEG er en interessant konference og hvad han forventer af de kommende dage.


Mårten fortalte, at han forventede at opleve mange cases med fokus på de nye digitale muligheder implementeret og som en naturlig del af kampagner og strategi. Derudover er IEG konferencen stedet at se de mest interessante Best Practice eksempler og lade sig inspirere af hvad man kan og skal gøre, hvis muligheden opstår. Tilsidst er Mårten endnu et bevis på det alle fortæller mig, nemlig at denne konference er branchens bedste netværksplatform og en god lejlighed til at skabe nye kontakter og pleje dem man har.

I et år, hvor Sony Ericsson og nogle af de andre producenter, ser ud til at indhente noget af det tabte terræn til iPhonen, bliver det er ekstremt spændende at følge om Android platformen er stærk nok til at overbevise forbrugerne om at købe fx den nye X10, som jeg personligt rigtig godt kan lide. Og da 65 % af kunderne ikke har besluttet sig for hvilken telefon de skal vælge, når de går ind i butikken, er der masser af potentiale til dem der forstår at kommunikere rigtigt med kunderne.

I løbet af den første time af receptionen mødte jeg to danskere fra Kræftens bekæmpelse, en speedsnakkende kvinde fra Harpo production – Oprah´s eget produktionsselskab, en kvinde fra Vestas, to fra Jyske bank samt flere Sony Eriksson folk. Det bliver spændende at høre om deres oplevelser og jeg lover at vende stærkt tilbage med flere indtryk.

Følg med i programmet og kom gerne med forslag hvis der er noget du mener jeg/vi bør undersøge mens konferencen kører.

/Søren