torsdag den 21. oktober 2010

Hvordan man poster på Facebook







Hvis folk skal læse din facebook post, kommerciel eller ej, så skal du gøre som følger:






  • Kom et billede i din post i stedet for video eller bare tekst
  • Post som hovedregel om morgenen 
  • Post på hverdage
Sådan er konklusionerne fra social media marketing bureauet Vitrues white paper The Anatomy of a Facebook Post. Undersøgelsen er baseret på en hel masse (32.000) posts, de har lavet for deres kunder.

Undersøgelsen er meget basic, men siger noget om, hvordan folk opfører sig på facebook. Man kunne f.eks. tro, at en videopost ville være mere involverende end en billedpost, men det forholder sig omvendt. Billedposts får 22% mere engagement (i form af likes, comments, shares) end videoposts.

Vitrue konkluderer, at det kan skyldes, at det tager tid og ressourcer at lave god video, og at der simpelthen er for meget crap derude. De kan derfor godt klikke på en video, men den får i betydeligt ringere grad et like, en comment eller et share.

De finder også frem til, at fredag er den dag, der overordnet genererer mest involvering.

Det kunne jo tyde på, at folk gearer ned efter en lang uge og tilbringer fredag eftermiddag / morgen med at være på facebook. Generelt modtager hverdage mere love end weekenderne. Det kunne, for egen regning, tyde på, at folk i relativt ringe grad bruger deres mobil til at gå på facebook.

Havde de gjort det, kunne man godt forestille sig, at forestille sig, at fordelingen af facebookbrug, ville være langt mere spredt plus at weekenden var taget mere i brug

/Mikkel, project manager

onsdag den 20. oktober 2010

Mere indsigt i MEC Access

Så er der nyt lir fra Access. Vi er i gang med at udvikle en række værktøjer, der skal hjælpe os med at forbedre vores løsninger til kunderne. Vi har startet en proces op, der skal føre til at vi kan smide en tre-fire spændende værktøjer i værktøjskassen, som vi kan vise til vores kære kunder. Vi har flere gode ting i støbeskeen. First up er et værktøj til prætest/servicetjek af aktiveringskoncepter baseret på produktet DigiFaces. DigiFaces er et gennemtestet værktøj, som MEC har rådet over nogen tid, og som vi nu har tilpasset MEC Access' behov.

Baseret på den kvalitative undersøgelse, som DigiFaces står for, kan vi komme ind til kernen i, hvad de forbrugere vi møder, tænker og har af holdninger til vores koncept. DigiFaces er et online-panel af udvalgte mennesker, der har oplevet et koncept eller på anden måde har del i det. Vi har over en periode på 1 til 2 uger mulighed for at få dybdegående indsigt i hvordan vores målgrupper møder et koncept, hvordan de foretrækker at modtage kommunikation om det, hvad der skal til for at de vil dele det eller andet, vi ønsker at vide.

Vi har store forventninger til værktøjet, som vi tror meget på. Vi holder bloggen opdateret på indsigtsfronten

Over and out

/Mikkel, project manager

mandag den 18. oktober 2010

Nye rammer, nye teams og nye styrker

-         To strategidage gav energi og fornyet fællesskab til MEC ACCESS
Torsdag den 7. og fredag den 8. oktober var afsat til fælles MEC ACCESS Strategidage. For tredje gang indenfor et år valgte Access at bruge tid på at diskutere strategi, retning og ikke mindst metode på to interne dage, hvor hele strukturen i Access blev fremlagt og debatteret. 

Anledningen var de nye teamsammensætninger, men også timingen med nye lokaler gjorde tidspunktet perfekt. Nye rammer giver ofte anledning til nye tanker og disse udfolder sig fremadrettet i nye teamstrukturer med opdaterede arbejdsområder. Én af de nye teams er forretningsudvikling, hvor fokus også er på NB delen, der føder de andre teams med projekter og opgaver i et afmålt omfang. I spidsen for dette nye team er Allan Askov, der med sin erfaring og gode netværk skal drive udviklingen i den rigtige retning matchet med MEC ACCESS spidskompetencer indenfor implementering og eksekvering.

Udover de nye rammer, er der også et nyt ansigt i afdelingen samt goddag til et kendt

Til at facilitere de indledende timer brugte vi endnu engang Jørgen Sørensen og Bjørn Uldall fra Scanlead, der kender MEC ACCESS gennem mange års samarbejde. En god ide at lade deres redskaber hjælpe vores proces og dermed vores resultat fra dagen.

Med de nye teams, der udover Allans team tæller team Beirholm med Thomas Beirholm , der kommer fra Promovator, samt Cecilie Boas Linde, der er tilbage fra barsel, har MEC ACESSS et rigtig stærkt hold, der er klar til at håndtere de kommende udfordringer fra nye og gamle kunder. Fra MEC ACCESS kontoret i Århus deltog naturligvis Jonas Langhoff, der fortsat er i spidsen for sit team med Søren Rask som nærmeste kollega. Og således er vi klar til endnu bedre at udfylde vores flotte rammer i lokalerne på Kristen Bernikows Gade nr. 1.

//Igx

tirsdag den 5. oktober 2010

MEC Access skaber stor succes og får Rambuk for TDC HomeTrio events

Til Rambuk 2010 vandt MEC den Taktiske Pris for Home Trio casen. Én af årsagerne til det er, at MEC Access i en periode på godt 6 måneder har eksekveret nogle arrangementer, der har givet et enestående og stadigt stigende salg over hele landet. Kampagnen har formået at tage udgangspunkt i kundernes individuelle behov og lokale forhold for derigennem at sikre TDC lokal forankring over hele landet. Resultatet af grundig tilrettelæggelse, løbende tilpasning og skarp eksekvering har sikret, at TDC Butik på en enkelt eftermiddag får dækket 3-4 måneders budgetteret salg.
Udvikling og kvalitetssikring af implementeringen
Det der blandt andet har været medvirkende til at skabe disse fantastiske resultater, er især den konstante optimering og kvalitetssikring af konceptet. Det vil sige at indholdet fortløbende har været evalueret og justeret således, at rammerne omkring aktiviteten genererede salg. Der har været et fast team af projektledere på opgaven som kunne implementere disse ændringer fra dag til dag. Samtidig har samarbejdet med TDC fungeret perfekt, hvilket sikrer at løsninger og anbefalinger kan blive eksekveret med det samme, og det er afgørende i en opgave som denne.

Individualisering, involvering og det lokale er stærke drivere
Der er 3 drivere som i særdeleshed har vist sig at være utrolig effektive: individualisering, det lokale og involveringen. Ved at udsende individualiserede invitationer og lave DM, fanges kundens opmærksomhed. Når vi efterfølgende møder kunderne på deres hjemmebane, skabes der tryghed og paraderne kommer ned, hvilket skaber et stærkt udgangspunkt for et salg. Det sidste element involvering sikrer, at kunden får produktet i hånden og får mulighed for at afprøve funktionerne. Sammen med en TDC medarbejder gennemgås alle spørgsmål og usikkerhed og fordomme elimineres.

25.000 gæster vil i 2010 have besøgt åbent hus arrangementerne
Det er en enestående volumen vi arbejder med. Således bliver kampagnen eksekveret i to parallelle spor, et i Jylland og et på Sjælland/Øerne. Med en kadence på 6-8 møder om ugen er der fra januar til juli afholdt 110 møder. Møderne planlægges fra mandag til torsdag og der tages højde for, at de ikke kolliderer med lokale arrangementer som fodboldkampe, byfester eller andet.

I snit opnås en konverteringsrate på +50 % til hvert Åbent Hus arrangement. Dette ret enestående salg betyder, at de lokale TDC butikker får dækket 3-4 måneders salg på en eftermiddag. Dermed er TDC HomeTrio Åbent Hus den kanal, der sælger flest HomeTrio produkter overhovedet. Åbent hus har ligeledes øget salget ’hjemme’ i butikken, da sælgerne har fået skærpet salgsargumenterne, skabt kontakt til lokalmiljøet og fået en bedre forståelse for kundernes situation. Dette er alt i alt stærke årsager til at dette års Taktiske Rambuk gik til MEC og TDC for Home Trio arrangementerne.

//Allan Askov, Business Development Director