torsdag den 24. juni 2010

Sony Ericsson præsenterer - The Copenhagen X Sessions

Tag 17 sprudlende danske bands, 17 live-sessions og i alt 70 unikke optagelser. Læg herefter materialet på et let tilgængeligt site til fri download og deling – så har du kernen i X Sessions kampagnen fra Sony Ericsson.


"The Copenhagen X-sessions er skabt af Sony Ericsson, for at give unikke musikoplevelser, skræddersyet til målgruppens digitale vaner Konceptet er simpelthen at levere noget, der reelt interesserer målgruppen frem for blot at kommunikere relevans”, fortæller Jesper Mikkelsen, MEC Access, ”og samtidig sikrer det at Sony Ericsson bliver en naturlig del af oplevelsen”.

17 forskellige upcoming bands fra den sprællevende danske musikscene har hver indspillet tre-fire numre, som indtil september 2010 løbende vil blive lagt ud på www.xsessions.dk til fri afbenyttelse for alle musikinteresserede. Der er tale om live-sessions i høj kvalitet indspillet og filmet i Black Tornado-studierne i begyndelsen af maj måned. Projektet har hentet sit navn fra Sony Ericssons serie af Xperia mobiltelefoner, som netop er velegnede til at dokumentere, afspille og dele oplevelser via sociale medier som f.eks. facebook, twitter og YouTube.




”Oplevelser og mobiltelefoner hører sammen, og med The Copenhagen X Sessions ønsker vi at skabe en række helt unikke musikoplevelser, som både er spændende for almindeligt musikinteresserede og dedikerede musikfans. Vi er glade for at kunne præsentere et samarbejde med så mange stærke navne fra vækstlaget i den danske musikscene og tilbyde nyt og spændende indhold helt gratis for brugerne,” siger Morten Johansen, Channel Marketing Manager hos Sony Ericsson Danmark.


Fra studie til Orange Scene og direkte på mobilen

Sony Ericsson er officiel Social Media Partner på Roskilde Festival og The Copenhagen X Sessions er en vigtig del af dette samarbejde. Sideløbende vil alle optagelser kunne opleves via Roskilde Festivals hjemmeside, facebook-gruppe og twitter-profil.

”Kort fortalt er det interessant hvordan vi bruger samarbejdet med Roskilde Festivalen til at legitimere projektet og lader det omfattende partnerskab med bands og labels skabe indhold til projektet; og endelig som et mediepartnerskab, der giver det ekstra redaktionelle løft. Alt sammen for at skabe kulturoplevelser til de sociale medier - som netop er det fokus, som Sony Ericssons nye produkter kan levere", uddyber Jesper Mikkelsen fra MEC Access, der har udviklet koncept og kampagne fra bunden.





Følgende bands er en del af The Copenhagen X Sessions:

I Got You On Tape – Fallulah - Oh No Ono - White Pony - Who Made Who – Cody - Giana Factory - Sleep Party People - Ghost Society - My Evil Twin - Chimes and Bells – Sterling – Murder - Monkey Cop Dress – Spektors - Kissaway Trail - The Boombox Hearts.

Se www.xsessions.dk for mere information om de enkelte bands, release-datoer og Sony Ericsson Xperia.


//Igx

fredag den 11. juni 2010

Sony Ericsson rammer bredt til Danmarks største fodboldfest

Den 11.juni bliver VM i Sydafrika endelig skudt i gang. Denne dato betyder også, at MEC Access kan påbegynde den kulminerende fase af aktiveringen af Sony Ericsson’s FIFA sponsorat.


Da MEC Access i sin tid fik stillet opgaven, blev løsningen at inddrage to partnerskaber i form af DBU og TV2 for at gøre målgruppen bredere. I kraft af DBU kan landsholdet nemlig knyttes til Sony Ericsson’s VM-mobil X10 Mini, som er produceret i et begrænset oplag på 5000 – og derfor er en Limited Edition. Et særligt frynsegode ved denne er, at den er udstyret med videoklip fra gamle landsholdskampe, fotos af landsholdsspillerne samt Nephew’s fodboldsang. Derudover er alle landsholdsspillerne blevet udstyret med samme X10 Mini og med den leverer de i løbet af VM 6 fotos, 3 interview samt svar på 10 spørgsmål, som dagligt lægges op på TV2 sitet fodboldfest.tv2.dk med hensigten at skabe trafik. Resultatet bliver således også et unikt indhold, som dagspressen ikke kan tilbyde.

”Formålet er at brande Sony Ericsson ved at give målgruppen noget, som de ikke kan få andre steder, og det kunne lade sig gøre via partnerskabet med DBU og TV2”, udtaler Projektkoordinator Michael Meiborg.

Aktivering via konkurrencer og PR elementer

I forbindelse med TV2’s storskærmsarrangementer under hele VM på Kvæsthusmolen i København, vil en stor pavillon i to etager være opstillet, og her vil X10 Mini’en samt porteføljen af telefoner blive fremvist og demonstreret mens det perfekte vue over området og storskærmen nydes. Derudover har MEC Access aktiveret sponsoratet via konkurrencer såsom Golden Ticket, Flagbærer og Fotofan, hvis heldige vindere kan se frem til en helt unik VM-tur til Sydafrika også med nye Sony Ericsson telefoner i lommen. Aftalen med vinderne er, at de via deres nye mobiler sender fotos og indhold til sitet, hvilket vil blive brugt aktivt i samarbejdet med TV2. De første vindere har allerede været i TV2 VM studiet torsdag aften og resten følger i løbet af VM perioden. Således er PR elementer også inddraget for at komme hele vejen rundt om kampagnen fra alle medievinkler.
Yderligere vil MEC Access ramme 50 butikker i hele landet for at promovere Sony Ericsson’s X10 Mini og det dertilhørende VM koncept. Sony Ericsson kan således se frem til en sommer med masser af eksponering.

”Overordnet set er FIFA sponsoratet interessant for Sony Ericsson da kampagnen relevant linker produkterne til både spillere og verdens største mediebegivenhed”, afslutter Country Manager Kasper Petersen.

Se mere om FIFA og Sony Ericsson http://www.sonyericsson.dk/


Sony Ericsson Experia X10 DBU Limited Edition


//Igx

tirsdag den 8. juni 2010

MEC Access skaber overraskende succes for Femilet til Sex & The City 2

Fredagsforestillingen den 4.juni til Sex & The City 2 blev en oplevelse helt udover det sædvanlige for alle 2300 gæster , der intetanende havde købt billet i henholdsvis København, Århus, Odense og Aalborg.


I alle 4 byer blev gæsterne mødt af fotografer, piger iklædt nyeste kollektion og en oplagt Anders Breinholdt, der var aftenens vært - dog var Anders kun live tilstede i Imperial – i de andre byer så publikum en lille film med Anders Breinholt med samme budskab. Budskabet var at overraske alle gæster, der på forhånd troede de ”blot” skulle i biografen.

Før SATC 2 filmen indtog gæsterne en kølig Sommersby i foyeren uden at vide, at en særlig overraskelse ventede dem inde i salen. Under hvert sæde var en lille æske med lækkert lingeri fra Femilet nemlig på forhånd placeret, hvilket skabte stor begejstring hos det overvejende kvindelige publikum.

”Ideen bag konceptet var at overraske positivt”, forklarer Søren Koch, der er adm. Dir. I Femilet, ”og derfor har vi med vilje ikke lavet nogen PR for Femilet på forhånd.”

Sammen med Femilet lingeriet, der var leveret i alle størrelser, var der vedhæftet et lille brev som opfordrede gæsterne til at besøge Femilet butikkerne og bytte til den rigtige størrelse. ”Herved får vi også skabt trafik til Femilet butikkerne”, forklarer Søren Koch.

”Generelt fungerede konceptet og overraskelsen rigtig godt, og det var en stor glæde at overraske så mange almindelige mennesker positivt. For en gangs skyld var det deres aften, og det giver blod på tanden for lignende fremtidige events” afslutter Søren Koch.

For at forlænge kampagnens liv, fortsætter indsatsen nu via PR i medierne samt via sociale sites. Se Femilets Facebook site – Link til event 

Her er både pressemeddelelsen og fotos og film fra event’en gjort tilgængelig på Facebook og Femilets hjemmeside.

Links: http://www.facebook.com/pages/FEMILET

//SI